Crochet Along 2014

Een leuk projectje voor iedereen die mee wil doen. Een aantal dames uit Nederland hebben een Engels patroon van een leuk strependekentje vertaald naar het Nederlands en willen dit graag met het hele land delen! Het patroon is gratis.

“Crochet Along” houdt in dat je iedere week het patroon van een paar toeren krijgt om met je eigen uitgezochte kleurtjes garen uit te voeren. Het hele patroon in het Engels staat op internet,

Je hoeft je nergens specifiek op te geven voor deze Crochet Along. Iedereen kan en mag meehaken. Er is nergens een officiële “inschrijflijst”.

De patronen komen vanaf 3 januari 2014 wekelijks op de blog http://terraysleven.blogspot.nl/search/label/Crochet%20Along%20a%20stripey%20blanket en op facebookgroep “Dutch Crochet, A granny A day 2013” te staan.Je hebt zelf geen blog nodig. Het patroon van week 1 is ook te vinden op deze blog.

Heb je een Facebook-account? dan zou je kunnen overwegen lid te worden van de Facebook-groep Dutch Crochet, a granny a day 2013.

Je meldt jezelf aan en je wordt toegelaten tot de groep. Bijkomend voordeel van de groep is dat je haakt met gelijkgestemden en eventueel elkaars werk kunt zien via foto’s. Heb je tijdens het haken problemen kan je allicht bij zo’n grote groep haaksters vast wel hulp krijgen 😉

De crochet Along is bedoelt voor zowel gevorderde als beginnende haaksters….Er komt een duidelijke werkbeschrijving met ondersteunende foto’s. Voor alle voorbereidingen kan je HIER het PDF file downloaden.

Dit kwam ik tegen op Pinterest met de link naar een leuke blog met alle uitleg: http://terraysleven.blogspot.nl/search/label/Crochet%20Along%20a%20stripey%20blanket , en http://scrapselsvanjolanda.blogspot.nl/

Dit is het originele deken, vanuit het Engelse patroon. Ik vind deze kleurcombinatie persoonlijk iets te druk, en ik ga het zelf bij de kleurtjes van mijn slaapkamer houden: wit, rood, roze en oranje. Je hebt ongeveer 11 bollen nodig, dus ik zit nog te denken of ik het bij deze vier kleuren houd of misschien van die kleuren nog andere tinten enzo te halen, bijv, lichtroze, steenrood, oranjerood… Ligt er een beetje aan wat ik kan vinden.

Opletten voor de mensen die meedoen aan de Crochet Along.

Het originele patroon geeft aan de er 9 bollen voor de deken zelf nodig zijn en 1 voor de rand. Vanuit het originele patroon gebruiken ze Stylecraft Special DK, een zachte acryl garen.

Nu zijn de aantal kleuren dat ze opgeeft 10 kleuren voor de deken zelf en 1 kleur voor de rand. Dat houdt dus in dat er totaal 11 bollen stylecraft in zitten. Om op “safe” te spelen houden we dit dus aan!

Dit zijn overigens de kleurtjes die in de originele strependeken zitten.

Ik hoop een aantal mensen enthousiast te hebben gemaakt, en dat ik voldoende informatie heb gegeven. Voor meer informatie kijk je gewoon eventjes op de genoemde blogs in dit bericht.

Veel plezier met de crochet along allemaal! x

PS: ik zie graag jullie creaties, dus tag me op instagram! @sjuul98

Plaats een reactie